Irodaköltöztetés hatékonyan


A zökkenőmentes irodaköltöztetés érdekében célszerű szakemberek segítségét kérni. Ritka, amikor az iroda mindössze egy íróasztalból és forgószékből áll, jóval gyakoribb, hogy nagy mennyiségű dossziét és számos nehéz bútort kell A pontból B pontba szállítani. Jó tehertaxis mindenben segít.

Nagyobb irodaházak esetében, amikor akár több emeletet is át kell költöztetni, akkor elengedhetetlen a szakember segítsége, hacsak nem akarja, hogy a költözés napokat vagy heteket vegyen igénybe, esetleg az emberekben vagy a bútorokban sérülés keletkezzen.

Az irodaköltöztetés első lépései


Az első lépés, hogy felveszi a kapcsolatot a költöztető céggel. Nagyon fontos, hogy minél részletesebb információkat közöljön a céggel, így pontos árajánlatot fog kapni, illetve a szakembereknek is könnyebb dolga lesz a tervezéssel, hiszen nem mindegy, hogy hány emberre van szükség és mekkora szállító autóra.

Ha sikerül megegyezni, elfogadja az árajánlatot, akkor sor kerülhet az apróbb részletek átbeszélésére, mint például a szállítás ütemezése. Rendszerint az iratok, polcok, raktár átszállítására kerül sor először, annak érdekében, hogy a munkavégzés az utolsó pillanatig zavartalanul működjön. Emiatt a számítógépek szállítására általában az utolsó pillanatig várni kell.

Az irodaköltöztetésre érdemes előre felkészülni, hogy a folyamat minél gördülékenyebben menjen végbe. Érdemes írni egy listát a tennivalókról, illetve a szakemberekkel egyeztetve átgondolni, hogy milyen ütemben menjen végbe a költözés.

Vannak, akik a csomagolást is szakemberekre bízzák, míg mások inkább maguk végzik ezt el. Akármelyik opció mellett dönt, nagyon fontos, hogy minden doboz alaposan feliratozva legyen, így ugyanis nem kell amiatt aggódni, hogy a dobozok elkeverednek, valamint a szakemberek a törékeny feliratú dobozokkal fokozott óvatossággal fognak bánni. A bútorszállítás során a bútorokat egytől-egyig teljesen ki kell pakolni, továbbá le kell ragasztani az ajtószárnyakat és a fiókokat. Némely irodában vannak növények is. Ezeket semmi esetre sem szabad meglocsolni a költözést megelőzően, mert vizet ereszthetnek, amivel akár fontos papírokat, dokumentumokat is tönkre tehetnek.

Nem kell, hogy káosz legyen az irodaköltöztetés


Az irodaköltöztetés nem tartozik az egyszerű projektek közé, azonban szakértő segítséggel nem kell, hogy rémálommá váljon. Ez esetben különösen fontos, hogy a költözés mielőbb végbe menjen, hiszen a munka nem állhat hosszan. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az egyik legnagyobb hiba, amit el lehet követni, hogy egy maga, esetleg a kollégákkal karöltve nekiesik a költöztetésnek. Elméletben rendkívül egyszerűnek hangzik a folyamat, azonban a gyakorlatban rengeteg buktatóval lehet szembesülni.

A legtöbb kollégának nincs ínyére, hogy szabadidejében pakolásszon, sőt nehéz bútorokat emelgessen. Még ha a munkaidőben kell erre sort keríteni, akkor sem feltétlenül rajonganak az ötletért, ami érthető, hiszen alapvetően nem ez a szakmájuk. Arról már nem is beszélve, hogy a nehéz bútorok cipelése balesetveszélyes lehet. Sem a munkaadónak, sem az alkalmazottnak nem kellemes, ha cipekedés közben történik baleset. Éppen ezért nem javasoljuk, hogy a munkatársakkal karöltve, egymaga végezze el a költöztetést.

Szintén az irodaköltöztetés buktatói közé tartozik, ha nem áll rendelkezésre megfelelő szállító jármű. Egy kisebb otthon költöztetése esetén elég lehet, ha egy-két nagyobb légterű személyautó rendelkezésre áll, azonban egy komplett iroda költöztetése esetén ez édes-kevés. Mindenképp nagy légterű teherautókra van szükség. Ilyet akár bérelni is lehet, de jóval egyszerűbb, ha szakember segítségét kéri, így nem kell a szállításra szolgáló gépjárműről és a pakoláshoz szükséges emberekről sem gondoskodni, hiszen minden adott lesz.

Ha az a cél, hogy a költözés ne csupán gyors, hanem hatékony is legyen, akkor érdemes lomtalanítást tartani. Magánházak esetében jóval gyakoribbak a felesleges holmik, ugyanakkor egy iroda esetében is lehetnek olyan papírok és dokumentumok, melyekre már nincs szükség és évek óta parlangon hevernek. Ezeket jobb kiszelektálni és kidobni, mint az új irodába elcipeli, ahol szintén csak a helyet foglalnák.

Egy iroda esetében a csomagolás különösen kényes dolog, mert ha valami fontos dokumentum vagy eszköz csak be van dobálva a dobozokba, akkor az akadályozhatja a mielőbbi, hatékony újbóli munkába állást. Márpedig az volna a cél, hogy mielőbb folytatni lehessen a munkát és minél kevesebb idő essen ki. Emiatt azt kell először elpakolni, ami csak ritkán van használva, amire pedig gyakran van szükség, azt utoljára szükséges elcsomagolni. A helyes csomagolással rengeteg időt meg lehet spórolni, ráadásul a költöztetők dolgát is meg lehet könnyíteni.

Bizonyos költöztető cégek biztosítanak dobozokat a költözéshez, azonban, ha nem és külön kell beszerezni őket, akkor különösen fontos, hogy kizárólag ép, kellőképp strapabíró darabokat szerezz be. Ez azért fontos, mert így nem kell attól tartanod, hogy a doboz félúton megadja magát és tartalma a lépcsőházban vagy a járdán landol.

Megbízható és professzionális irodaköltöztetés


Akinek volt már szerencséje költözködéshez, az tisztában van vele, hogy nem éppen az élvezetes tevékenységek közé tartozik, ráadásul rengeteg stresszel jár. éppen ezért értető, hogy a többség már a gondolattól is viszolyog, hogy pakolással és cipekedéssel töltse az időt. Ugyanakkor nem szükséges, hogy a költözés idegbajt okozzon. A fentebb említett tanácsokat megfogadva, megkönnyítheti a saját és a szakemberek dolgát. Emellett a szakemberek is rengeteg hasznos információval tudják ellátni.

Az egyik legnagyobb hiba, ha úgy akar spórolni, hogy mindent házon belül akar elintézni a kollégákkal. Hosszú távon ez sokkal drágább lesz, mintha professzionális segítséget vett volna igénybe. Nagyon sok buktatója lehet a folyamatnak, különösen, ha a komplett irodát kell egyik pontból a másikba szállíttatni.

Ráadásul néhány cégnél kedvezményeket is ki lehet fogni, főként, ha nagy mennyiségű bútort és dobozt kell szállítani. Érdemes árajánlatot kérni, akár több helyről is és az árakat mérlegelve dönteni. Azt viszont előre érdemes tisztázni, hogy a költöztetésnek általában nincs fix ára, legalábbis nem jellemző. Ennek oka, hogy minden megbízás más. Eltérő díjszabásra kerül sor egy kisebb iroda esetében és egy nagyobb, akár több emeletet magába foglaló projekt kapcsán.

Természetesen annak érdekében, hogy a szakemberek releváns árajánlatot tudjanak adni, nagyon fontos, hogy minden lényeges információt megosszon a szakemberekkel, ugyanis csak így készülhet helytálló árajánlat. A későbbiek folyamán pedig egyik félt sem érik kellemetlen meglepetések. A végső árat többek közt befolyásolja a két ingatlan közti távolság, a költözés tervezett időpontja, valamint a szállítani kívánt dobozok és bútorok mennyisége. Az is lényeges információ, hogy hány nehéz tárgy szállítására lesz szükség.

Habár az irodaköltöztetés szempontjából meghatározó tényező az ár, azonban nem érdemes pusztán ennek alapján dönteni, hanem célszerű olyan szempontokat is figyelembe venni, mint a referenciák, vélemények, a cég kommunikációja. Ha profi csapattal költözik, akkor igazán gyorsan és hatékonyan véghez vihető a folyamat, ráadásul minimális esélye van a károkozásnak. Menjen biztosra, válasszon profi költöztető céget!

GYIK


Irodát szeretnénk átköltöztetni, viszont a csomagolásban is segítségre szorulunk. Tudnának segíteni?


Igen, munkatársaink nem csak elviszik az iratokat, bútorokat, elektronikai dolgokat, de azokat a megfelelő anyaggal be is borítják, hogy semmi se szenvedjen kárt!


Napok alatt kellene egy irodát egy másik, távolabbi kerületbe átköltöztetni, kereshetjük Önöket?


Igen, minél előbb érdemes bennünket felkeresni, hogy a költöztetés zökkenőmentesen és gyorsan végződjön!


Csak pár szinttel kellene lejjebb költöztetni egy egész irodát, tudnának a pakolásban és a költözésben segíteni akár hétvégén is?


Hívjon bennünket bizalommal és mindent megbeszélünk! Kollégáink hétvégén is készségesen segítenek ebben.